Màrqueting Digital

Es basa en estratègies per aconseguir una àmplia comercialització a Internet, ara com ara, el rei dels mitjans digitals.

Cloud Home

Tot allò construït fora d’Internet (off-line), ara és imitat i traduït en aquest nou mitjà digital però de forma molt més ràpida. La transmissió i la recepció és gairebé instantània i el mateix passa amb els resultats reals de mesura.

backlight macbook pro keyboard

De la web 1.0 a la 2.0

El web 1.0 no es diferenciava de l’ús de mitjans tradicionals, a causa de la impossibilitat de comunicar-se i exposar davant els usuaris. L’empresa tenia el control de tot el que es publicava sobre si mateixa.

Amb el web 2.0 es possible compartir la informació més fàcilment gràcies a les xarxes socials. Aquestes xarxes es nodreixen dels últims i més sofisticats avenços tecnològics que permeten compartir gairebé instantàniament vídeos, gràfics, animacions, etc. una cosa que abans era impossible fer.

És en aquest àmbit on es desenvolupa tot el potencial del màrqueting digital. Són els usuaris els que parlen lliurement de les marques, exercint un poder gairebé absolut sobre elles, dret que des de fa relativament molt poc només els estava permès als mèdia (ràdio, diaris, revistes, televisió …).

Un nou paradigma

Les tècniques de comercialització també han de canviar i assimilar aquests nous canvis. Abans eren els mèdia i els seus productors els que ostentaven el poder que ara esgrimeix l’usuari. És capaç de buscar allò que vol i li agrada per mitjà dels cercadors (Google, Yahoo, Bing, etc.) i llegir  ressenyes, comentaris i puntuacions que altres usuaris d’arreu del món ja han preparat.

En aquesta línia, sigui quina sigui l’estratègia a seguir ha d’incloure tots aquells espais rellevants per als usuaris, on interactuen amb altres, influenciant i deixant-se influenciar. Sempre que això passa, es milloren els resultats que analitzen la informació que aquests mitjans proveeixen per optimitzar el rendiment dels seus motors de cerca.